5 manieren om koffie te zetten

Er zijn talloze manieren om koffie te zetten. Hier een vijftal manieren.

5. Het standaard koffiezetapparaat

Lange tijd was dit het missionaris standje van het koffiezetten. Maar door Senseo, Nespresso en Espresso-fielen naar de achtergrond gedrongen. Maar het ouderwetse filterkoffie apparaat maakt toch weer een retro comeback. Zelf vind ik het nog steeds niet te zuipen.

Visite, visite, visite...


4. De Drukpot

Een kan waarin onderin de koffie zit en een stampfilter er bovenop voorkomt dat de koffieprut in de koffie komt. Dit vond ik zelf altijd wel lekker. Maar toch nooit gekocht.

Franse Druk
3. Espresso apparaat

Een echt espresso apparaat is wel even wat anders. Voordat je echt lekkere koffie zet ben je wel even bezig met uitzoeken wat de juiste maling is en hoe je de koffie in de houder moet doen. Maar als je het eenmaal gewend bent dan wil je niet meer anders. Zelf ben ik nooit zover gekomen. Ik houd het bij pauper Senseo met extra dark pads.

Kost maar 600 Euro.


2.  De Moka Pot

Een andere manier om een espresso te krijgen. Hoewel het niet helemaal hetzelfde is als echte espresso uit een machine. Mijn moeder maakte dit vroeger vrij veel. Maar toen was ik nog te jong om dit te drinken. Misschien eens weer proberen.

Deze heb je al vanaf 15 Euro.

1. Begin met het uitzoeken van jouw koffiesoort

Probeer er verschillende uit. De soort bonen, waar ze vandaan komen en hoe ze gebrand worden maken uit voor de smaak. Probeer de verschillende standaard malingen uit. Of koop bonen en een maalmachine om ze zelf te malen.

Deze hadden we vroeger ook

Waarmee zet jij je koffie?


1 reacties :